Like A Dream
D'Boss!

Hi I'm Nurul AtiQah. The owner of this blog. Replace this with yours.ThanKYU



Entries About Linkies Stuff


Scream!

Put your CBOX codes here!

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Kawan , kenapa kau berubah ?

I'm a friend and I'm also a bestfriend to some people .
Korang pernah rasa takk diri tak dihargai ? Dipergunakan ? Ditikam belakang ? Dipermainkan ? No , korang jangan salah sangka . Saya bukan nak tulis pasal cinta . Saya ada seorang kawan , yang saya sayang , yang saya ambil berat , yang saya hargai dan yang saya anggap seperti sebahagian daripada diri saya .
Because I love you , I'm writing this post as an unmention letter to you .


Selama almost 3 tahun kita berkawan , I think it's just funny dalam tempoh tu you never try to understand me and know me as much as I do . These days , saya tak tau awak perasan atau tak . Awak memang dah berubah sangat . Ok I get it , people change yes . To make things clear , saya memang terus straight to the point . Awak kena bash selalu , awak dibenci , awak banyak masalah etc . Nak tau kenapa ? Sebab awak sendiri . Saya tak faham macam mana awak boleh berpura pura dengan orang lain kononnya you're the kind of person but you're different , you're not that person . Pernah terfikir macam mana awak kelihatan di mata orang lain ? Pernah terfikir nak tengok diri sendiri dimata orang lain ? Ini , dimata saya , dihati saya , di minda saya dan segala yang saya kenal awak sepanjang kita berkawan . Saya mintak maaf , saya bukan nak aibkan awak . Saya cuma nak menyedarkan awak sebab itu tanggungjawab saya sebagai seorang kawan . Jujurnya , awak seorang yang mementingkan diri sendiri , sangat lemah , sangat tak matang , sangat fake , naif , awak taktau apa yang terbaik untuk awak , awak taktau berdikari , awak lupa diri dan segala yang awak tau tentang diri awak .

Kawan saya pernah cakap , awak sesuai untuk dibuat kawan , tapi tak boleh buat kawan baik @ kawan yang lama . Kenapa ? Kerana awak lupa kawan . Bila awak dah ada kawan baru , kawan lain , kawan lama awak tinggalkan . But isn't it ironic ? Tiba tiba awak ingat kawan lama bila awak susah , bila awak alone , bila awak takde kawan , bila awak perlukan sesuatu .

Orang tanya saya , macam mana saya boleh bertahan berkawan dengan awak ? Saya taktau nak jawab apa . Saya cuma , terasa dengan awak . All the time , setiap masa , setiap kali kita balik lambat , mesti ada je yang terasa hati . Tapi , awak tak perasan , awak tak peduli sebab awak tak kenal saya jadi awak taktau . Saya cuma diperlukan bila awak susah , tapi pelik saya kena alert bila awak down , supaya saya boleh bantu awak bersemangat balik , beri awak dorongan . Lepastu bila awak senang , saya dah takde guna . Cuma berguna semula bila awak down . Heh .

Orang tanya saya , betul ke awak buat ni buat tu ? Saya taktau . Sebab awak tak gitau saya , saya hanya diperlukan semasa awak susah jadi saya hanya ada jawapan untuk soalan kenapa dengan dia ?


Kita dah tak rapat macam dulu , kita dah jauh , kita dah tak selalu lepak , mcg , call segala macam dulu . Mungkin salah saya jugak , saya mintak maaf . Tapi saya perasan awak hanyut dalam sesuatu yang awak sendiri taktau . Kalau awak perasan friendship kita isn't working . Kenapa kita makin jauh ? Semua jawapan tu ada pada awak . You're the worst thing ever happened in my life but I love you more than anyone else could , it's just funny that I would do anything for a friend like you . Lucky...& I'm sorry if I offended you with this post @ letter . I love you and I miss you , I miss us . Saya bukan nak malukan awak , saya bukan taknak cakap terus dekat awak . Saya taknak cakap dengan awak terus sebab awak ni keras hati . Cakap , sedar pastu esok pura pura lupa . Sebab awak selfish , awak tetap fikir apa yang saya cakap ni takk bermakna - seperti kata pepatah bagai mencurah air ke daun keladi . Lololol , you smiled . So , I hope you will work for yourself to be a better person for everyone around you . They ain't your slaves or robots , they have feelings too . How you treat people is how people going to treat you . Note that to yourself .